Hei! Te todellakin ajattelette, etta ma teen jotain tietosia valintoja valttaakseni tietokonetta! Oo, ei, jos ette oo sattunu huomaamaan, Suomessa ma olen tietokoneen orja.

Ja nyt aika hyppy kauas kauas, minne en enaa muista, vaan pitaa kayttaa mun superpaivakirjaa, joka tietaa kaiken kaikesta ja kaikista ja hauskinta siina on se, etta kirjotan suomee ja lyhenteita, joten kukaan taiwaniikki tai vaihtari ei saa siita mitaan selvaa.

Maran synttareina me mentiin meksikolaiseen ravintolaan ja ruoka oli kokkoo ja ihmisia oli vaivaset kakskymmenta... ja kaikki oli ihan sekoa. Mutta hauskaa oli :> Ana oli kipee, joten se ei paassy, mutta ma kerroin sille mita siella tapahtu.

Keskiviikkona joku sekopaa mimmi tuli puhuun mulle koulussa. Kukaan EI VAROTTANU mua, etta se on se koulun mimmi, jonka kaikki tietaa puhuvan p*skaa muista selan takana ja jolla on vaivaset seittaman persoonallisuutta ja siita liikkuu koko ajan huhuja ja se vaihtaa poikia ku paitaa. Noh juttelin sen kanssa ja se selitti, etta siita on ihan kamalaa, kun siita ei tunnu, etta sen luokkakaverien sydamet ei koske toisiaan (ma olin tassa vaiheessa jo ihan ulapalla, mita se selitti, vaikka se puhu aika hyvaa englantia) ja sit se sano: "Btw ma tapasin menna ulos yhen sun luokkakaverin kanssa. Ensin se oli tosi komee ja kiva ja kohtelias ja hieno ihminen. Ja sitten jotain tapahtu. Ja nyt ma vihaan sita tyyppia." Ma olin vaan silleen *jaw_drop* ja sit mutisin vaan jotain etta "ma en kylla tieda mun luokalta ketaan, joka olis tollanen..." ja sitten se mimmi sano etta "voit kysyy GBZ:lta". Olin silleen... no ma en oikeestaan haluu tietaa ja sit me juteltiin jotain muuta.
Sitten meilla alko tunti ja olin kaveleen GBZ:n kaa luokkaan ja se oli silleen "btw, taa on salaisuus (musta taa ei nyt oo hirveen suuri salaisuus ja se on vaan surullista, etta se mimmi on semmonen whiuuuu-tapaus - jos tiedatte mita tarkotan.), mutta toi mimmi on GDY:n ex-tyttoystava ja kukaan ad-designis ei tykkaa siita.

Olin silleen ooo.... pitaisko mun kertoo tasta GDY:lle, etta joku mimmi kavi haukkuun sita. Siis. GDY on ehka kiltein ihminen koko maailmassa. Se ei satuttais karpastakaan, ellei se karpanen oli LYL :D Se on se jatka, joka saatto mut sateenvarjonsa alla kotiin, koska mulla ei ollu sateenvarjoa. Se on se tyyppi, joka yrittaa puhua mulle koulussa, vaikka ma en ymmarra suurinta osaa asioista mita liikkuu mun ymparilla. Ainiin, suomalaiset rotary tyypit, turha yrittaa uskotella nuorisolle siella suunnassa, etta puolen vuoden sisalla oppii ymmartaan mita ihmiset sanoo ja selviytyyn maailmassa. Kiina on hemmetin vaikeeta. Ma en ymmarra mita tyypit sanoo suurinta osaa ajasta. Ma voin puhua. Ma voin kirjottaa (tekstiviesteja, en todellakaan voi kirjottaa koneella tai kasin, oon liian hidas siihen), MUTTA suurimman osan ajasta, kun ihmiset puhuu jotain mun vieressa, ma ymmarran vaan aiheen ja ne peruskuviot, mita ne selittaa, mutta niitten jutuissa ON NIIN PALJON AUKKOJA mun paassa. Jos ihmiset haluaa, etta ma ymmarran, niiden pitaa puhua tosi hitaasti ja tosi yksinkertasesti. Ja ymmartaakseni mun kiina on vaihtareiden seassa tosi hyvaa. LOL. Kaupungilla selvian kylla hienosti. Mutta ma olin siis ihan aimistyny, kun se mimmi kavi haukkuun mun parasta kaveria koulussa ja KAIKKI, KAIKKI tietaa, etta LYL ja GDY on mun superystavia! En oikein tienny, mita tehda, joten kysyin LYL:lta mita tehda ja LYL sano myos, etta se muija on ihan sekasin ja noh, tulin siihen tulokseen, etten halua tehda GDY:ta surulliseksi ennen koeviikkoa, joten en kertonu sille.

Torstaina luin kokeiseen (mun kiinan kokeeseen).

Perjantaina meniin elokuviin Beian, DaeLeen, Maran, Soo-Rimin (vitsi toi Korea-mimmi on sopo, se on ihan eri maailmasta ku me muut. Ja se tulee Etela-Koreasta _D) kanssa. Tietenki me katottiin Avatar, KAIKKI on kattonu sen taalla 1-3 kertaa. 3-D:na.

Lauantaina oli tanssin opiskelua again. Se on oikeestaan ihan hemmetin hauskaa. Se tanssi on semmonen, etta siita saa helposti dance-fightin, jonka ma aion todellakin toteuttaa meidan koulussa ganguro tyylilla ja aiheuttaa sydarit puolelle meidan koulun oppilaista.
Sen jalkeen me mentiin shoppaileen mina, DaeLee, Alex, Beia, Ana + sen meimei, Soo-Rim ja Mara.

Ma haluan mainostaa nyt, etta DaeLee on aivan mahtava ihminen. Siita on niin pitka aika, kun ma olen tavannu semmosen ihmisen. DaeLeen persoona on tosi vahva ja rosonen ja ihmiset luulee, etta se on kylma ihminen, mutta painvastoin! DaeLee sanoo, millonka sita ei kiinnosta. Ja kun se puhuu, se on tosi hauska ja kertoo hemmetin hauskoja tarinoita. Ja se saa ihmiset tekeen hulluja asioita.

Meilla piti olla sunnuntaina tanssia, mutta se peruuntu, joten me paatettiin menna kattoon PIXARIN nayttely. Ma kutsuin nelja tyttoo kello 11:30 central parkiin. Noh. Siitapa sitten alko se seikkailu. 1. Beia ei voinu tulla, sen piti menna perhepaivalliselle. 2. mun viestit ei menny DaeLeelle perille. 3. kilttina ja tasmallisena suomalaisena menin paikan paalle kello ykstoistaviistoista. kello ykstoista nelkyt kukaan ei ollu tullu sinne. Sitten nain portaissa kaks ulkomaalaista. "MITA FELIPE JA TOMITO TEKEE TAALLA?" oli mun ajatukset. Noh menin kysymaan. Ne oli keskuspuistossa vetaan Felipen kitaran paskaksi. Hakkaamassa masaksi. Ykstoista viiskymmenta Alex tuli paikan paalle ja me oltiin siina sitten etta DaeLee ja Ana ei taida olla tulossa, joten ei me mennakaan pixariin. Eli me mentiin ostaan Felipelle kitara, mika taas ei ollu iisi homma, koska se halus akustisen kitaran nylonkielilla JA ohuella kaulalla (loppujen lopuksi sellasta kitaraa ei ees loytyny, mutta SE ei oo tan jutun ydin). Noh, me ajauduttiin Felipen kotiin, Felipe meni ostaan sita kitaraa, mina, Alex ja Tomito oltiin siella jutteleen F:n baban kanssa ja oli vahan awkward olo, kun se yritti opettaa meille kiinaa ja ne oli jotain ihan perusjuttuja. Felipe tuli takas ja ne ei ollu ostanu sita kitaraa.
Me paatettiin menna 三多n ostaan se kitara, eli lahettiin kaveleen metrolle ja ne jatkat eksy niitten kotikulmilla. Mulla ei ollu todellakaan mitaan ideaa, etta missa me oltiin. Joten ei siina mitaan me vaan kaveltiin eteenpain. no sit me nahtiin jotain ihan karmeeta ja vaaleenpunasta ja Tomito oli silleen "...ma taidan tietaa missa me ollaan. Jos toi on Hello Kitty kahvila, ma tiedan missa me ollaan" arvaa kahesti, oliko se Hello Kitty kahvila? Felipe oli silleen oo... mulla on nalka, mennaan tanne. Alex oli silleen omg ei tod menna, hemmetin pelottava paikka. Mulla oli ihan jarkky kusihata mika taas johti siihen, etta me mentiin sinne _D ja se paikka oli ihan pinkki ja Hello Kitty ja creepy. Se oli pelottava paikka!!! Ma en voi ottaa yhtaan hellokittyjuttuja elamani varrella vastaan enaa, se oli ihan kamalan pelottava paikka!
Joo me oltiin siella jotai kaks ja puol tuntia. Ne jatkat siella toissa oli ihan varmasti vahan hompspomps!
No sit lahettiin ostaan sita kitaraa, ostettiin se, keilattiin ja mina ja Alex shoppailtiin ja ma palasin kotiin klo 9. Sina paivana se oli viela ok.

Maanataina menin tai chi tunnille kouluun ja kaikki koulussa oli silleen "..." kun mulla ei ollu univormua. Miksi mulla ei ollu univormua? Noh, tai chin jalkeen mentiin shoppaileen, mina, DaeLee, Alex, Ana, Soo-Rim ja Beia. Kolme ekaa kaytti laitattaan kyntensa. Me vaan pidettiin hauskaa koko paiva... ja puol yheksan. Ja mama oli vahan vihanen. Periaatteessa ma en sanonu sille, etta missa ma olin koko paivan, koska ma en itekkaan tienny minne me mentais, mutta meita oli iso porukka ja sekaan ei soittanu, niin ma en oikein ymmartany miks mama suuttu! Tai ehka se ei suuttunu, ehka se oli vaan huolissaan. Kuitenki pyysin anteeksi ja lupasin, etta vastasuudessa ilmottelen tekemisistani paremmin.

Tiistaina menin kouluun periaatteessa vaan chillaileen. Mulla oli omat vaatteet ja en mina siella oikeestaan tehny mitaan jarkevaa, opiskelin vaan keskiviikon koetta varten.

Keskiviikkona oli se koe ja kaikilla alko talviloma, mutta kaikki tulee taalla talvilomalla kuitenki koulun niiin iik. Mutta sina paivana olin silleen varo-jiao-guaneja-mulla-on-todellakin-kaikkia-saantoja-rikkovat-kynnet :D ja no koulun jalkeen kaikki meni ihan sekasin ja piti vaan hauskaa ja mina Anan kanssa. Nyt mina ja Ana ollaan rikkomaton pari, semmonen tehokaksikko, ettei mitaan jarkea. Miksi? Noh. Nyt oon vaihtarivuoteni puolessa valissa ja pakko sanoa, etta tulevat Taiwanin vaihtarit: uskokaa rotexeja, taiwanilaiset on ihania ihmisia, mutta ne ei tule IKINA hengaan teidan kaa TOSI paljoo ja jos sa oot tytto, sa et ikina saa mahollisuutta loytaa niita cooleja high school drop outeja, joista rotexin jatkat selitti. Paras vaihtoehto on hommata yliopistoikasia kavereita ja tan ma toteutan rotaracteissa ja mun kavereiden kavereissa _D

Ja  oo... Sina iltana kysyin "Ana ja sen uus aiti, mun koulun vararehtori ja opo menee kolmeks paivaksi 台中iin ja ne pyys mua mukaan, voinko menna?" Ja sit mama oli vaan silleen. "Et." Ma olin silleen *ha...? mita? miksi?* ja sit se sano, etta ei kay koska Kang zhu-ren ei a) ole mun mama b) ole edes rotary tyyppi, siis kamalaa. Ja ma olin niin shokissa, etten osannu sanoo mitaan. Joten taistelin mun seuraavan paivan aktiviteetin puolesta, Chen Guan-Yingin, Kevinin ja niitten Taipei kamujen kanssa heilumisesta.

Ma ymmarran, mun mama on tosi peloissaan, koska ma olen ulkomaalainen ja mun didin luokkakaverin sisko kaapattiin paikallisen mafian (tai japanilaisen, koska ne sano "ANIKI") ja se mimmi havis kolmeks kuukaudeks ja jos ymmarsin oikein, se oli prostitoitu sen ajan ja se loydettiin vaan, koska sen isa kaytti paljon aikaa ja rahaa sen mimmin loytamisen puolesta.

Joten perjantaina jatkuu