Oho, viikko hurahti ilman reporttia. Otetaanpa etu- ja takapakkia ja sitten vaha siksakkia..

Muistatteko, kun Emppu sano vitsina ton otsikon lausahduksen: "Kyl ne ostaa sulle uunin, jos sa oikein kauniisti pyydat!"

Noh... ei nyt sentaan uunia... mutta jotain parempaa! Ja ilman pyytamista! Ma en voinu tana vkl:na vaihtaa mun perhetta, KOSKA mun uudet huonekalut ei ollu tullu THAIMAASTA tai INDONESIASTA tai jostain. Mulle on siis tulossa, poytaa ja sankya ja pukeutumispoytaa!

Kiitoksia paketeista ja posteista. Ma annoin joulukalenterit Chiehille ja Yangille ja otin ite tietysti yhen ja sitten annoin mun jiao guanille yhen, kun silla on semmonen ihan pieni lapsi. Naa kalenterit oli siis tullu tanne suuntaan mummilta! Lahetan postia sinne suuntaan kun kerkeen...

Tiistaina kiinan tunnin jalkeen menin kattoon, oliko KFS:lla harjotuksia. Koska niilla ei ollu, menin kattoon tanssiklubin breikkaajia ja siina tutkiskellesani KALENTERIANI, jonka satuin sitten loytamaan, alysin ja kiljuin aaneen  "voiespaskaBeiantaichiesityyy~~~s". Ne breikkaajat katto ja oli silleen ...-.-...byebye... ja meitsi kilju niille enkuks etta oon myohassa, mutta niilla ei ollu mitaan hajua mita ma selitin, yks sano  "We do not understand English!" ja sitten yritin selittaa mun huonolla kiinalla jotain sekavaa ei-harjotuksista-vaan-jostain-muusta-ja-saksalaisen-kaverin-tai-chista ja niilla ei ollu hajuakaan mita ma sanoin. Noh, kavelin city hallille kaikkien mun kamojen kanssa ja soitin Beialle "mulla oli kiinan tunti, missa ootte?" Vastaus oli "oo...me lopetettiin jo". Arvatkaa kahesti vatuttiko?

Noh sitten lahin kaveleen kotiin ja nain yhen KFS:n tutun _erittain_ alakulosena (tai sit ma vaan aistin naa jutut helpommin, ku olin ite surullinen). Ja no sitten siita seuras varmaan yksi elamani pisimpia keskustelujani kiinaksi NUORTEN ihmisten kanssa. Ma tarkotan talla sita, etta koska mun kiina on niin ooo... hankalatajusta, etta kaikki aina haluu vaihtaa enkkuun, mutta talla kertaa me puhuttiin kiinaa ilman englantia. Tulin siita aika iloseksi. Ehka se, etta se poika ei vaihtanu englantiin johtu siita, etta silla oli paansarkya jo ennestaan...

Keskiviikkona meilla oli urheilukilpailut ja musta tuli urheilulegenda TOISELLA sijalla. Kaikki kylla tietaa, etta ma olin "hemmetin nopee", mutta kukaa ei tieda, et ma tulin toiseks, enka ekaks _D_D_D

KFS:ssa ma olen 大白n ryhmassa. Toi tarkottaa "isoa valkosta" ja no kun kaikki aina kuvittelee, et ma en tieda kuka se on, ne rupee selittaan "the BI~~G and FA~T and white face" ja sit oon silleen "ookkei, kyl ma tiedan kuka se o, mut sun kuvaus on aika..."

Sit saatiin meidan luokan paidat. On kylla rumimmat evar :D ne on ihan jarkyttavat. Tai siis kun me mietittii, et mika kuva, niin mulla pyori paassa mika tahansa, muttei taa -rukous, mutta sei nayttany oikein toimivan. Ei se mitaa. Ainakin jotakin mista kertoa.

Perjantaina ma en jaksanu pitaa kahta paitaa liikkatunnilla ja otin paallypaidan (=liikkaunivormun paidan) poies ja mulla oli vaan toppi ja kaveltiin siina sita juoksurataa ympari ja herranjestas mika hammenys siita tuli. Anan host-serkku tuli siihen ja sano, et niiden luokka oli ollu silleen "OMG SUN BOOBSIT ON ISOT!" olin vaan silleen... "oo... kyse ei oo siita, et mun boobsit on isot (vaikka ne suureni silla lentomatkalla), vaan siita etta teidan on niin pienet.." onneks kukaa muu ku Ana ei alynny mita ma sanoin :D

Sitten ollaan tehty nuita koulun festivaalin kamoja. Mina en oikein tieda, mita mun pitais esittaa, kun mulle sanottiin se joskus sata vuotta sitten, mutta mulle sanottiin sen hyypperon kiinankielinen nimi ja koska meidan teemana on Hayao Miyazakin elokuvat, niin arvatkaa kahesti muistanko ma tyyppien enkun/suomen/japanin saati sitten kiinan kielisia nimia ^^"

Perjantaina Ana tuli mun kaa ekaa kertaa nakeen niita muita vaihtareita ja HUH, se otettiin hyvin vastaan. Ehka siksi, etta siella oli vahemman vaihtareita ja se ei nain ollen ollu niin ujo ;)

Ai niin! Torstaina KFS pyysi mut Chiyaiin niiden kanssa. En oikeestaan tieda mita ne tekee siella, mutta ainakin ne menee leireileen sinne... Mutta haloo, koulun hauskin porukka menee jonnekin viikonlopuksi tekeen jotakin KOKEITTEN JALKEEN. Hemmetti sentaan, kuka ei olis onnellinen, kun kysytaan niitten mukaan??

Lauantaina tein taas niita vaatteita meidan luokan kaa ja illalla mut oli kutsuttu yhden Bettyn perheen kaa night marketille. Ma tapasin sen Bettyn kun me kaytiin siella KFS:n kilpailuissa. Se on meidan koulussa, mutta ma naen sita ehka jopa kerran paivassa hyvalla tuurilla, koska sen luokka on ka~~ukana meidan luokasta. Se on aivan ihana tyyppi ja yks nateimpia ihmisia, joita oon ikina nahny :) Ma pyydan sen mukaan tapaan vaihtareita ens perjantiana.

Lauantai iltana, melkein yolla kayvin maman ja Chiehin tukemana kattoon mun uutta kotia ja oh la la, se oli KAUNIS talo. Ma tulen pelkaan, etta ma rikon asioita siella. Mulla on pikkuveli ja pikkusisko. Mun pikkusisko on Fuhwan opiskelija (eli Beian ja Mayan koulun) ja nooh, kaikki vaikutti uskomattoman hyvalle. Jeeee!

Sunnuntaina kaytiin aamulla kiipee apinavuorelle. Jep. Siella. Oli. Apinoita. Niihin ois voinu koskee, mut HELL NO, mina niihin kirppukasoihin koske! Mutta kuvia otettiin ja sitten me kaies eksyttiin ja BADANG, Yang otti iPhonen ja suunisti meiat takas ja sitten Chieh ja Yang ei oikeestaan halunnu enaa hirveemmin olla siella (se oli aikanen aamu ja ne ei oikeestaan halunnu menna sinne vuorelle alun alkajenkaa) ja sitten me syotiin lounasta ja palattiin kotiin. Tein kotitehtavat ja menin nukkuu yli kolmeks tunniks ja sitten shoppailtiiin letunteko tarpeet. Chiehilla oli viela kotiopettaja ja sit me tehtiin niita lattyja. Mutta herranjestas, eihan niita voinu enaa sina iltana syya, kun muuten me lihotaan, mama sano. Siis meidan talossa ei hirveemmin syya mitaan kello puol ysin jalkeen... ja no sitten kello oli ehka ykstoista ja olin silleen "meen peseen mun hiukset" ja mama sai himo kohtaukset, etta mun pitaa kuivata hiukset ennen nukkumaanmenoa. Silla helvetin masiinalla -.- mie vihaan sita D8!

Ja no siina kaikki tahan paivaan, koska tanaan ei tapahtunu oikeestaan mitaan. Meen tekee kotitehtavia ja opiskeleen kiinaa...