Vaikka olen ollut taalla vasta vajaan viikon, niin muutamia eroja normaalissa elamassa olenkin jo huomannut.

1) Kuumuus. Se vaikuttaa ihan kaikkeen. Siis jos joku oikeesti viittii sanoa, etta taalla on pikkasen kuuma, niin ma nauran sille pain naamaa. Silla taalla on kuuma kaikkien, jopa paikallisten mielesta. Joka paivasessa elamassa sen huomaa mm. siten, etta ekana paivana host mama anto mulle juomapullon. Kaikilla taalla on tommonen juomapullo. Koska kaikki hikoilee taalla superpaljon, on pakko juoda paljon vetta.

2)Suihku. Jos talla hetkella jotain kaipaan, niin suomalaista suihkua, josta tulvii liian paljon vetta. Heheheee... vedenpaine aika kokko ja vetta tulee 1/3 suomimaarasta, mika tarkottaa halleluujaa, ettei mulla oo pitkia hiuksia, koska lyhyittenki peseminen on vaikeeta.

3) Ruoka. Sita syodaan 3 kertaa paivassa ja paljon. Mulla kun ei oo tassa kuumuudessa kovin nalka (ja aamupalaksi soin esim. kakkua) nii sit naa ihmettelee "miks et syo". On vaan semmonen... ooo... ku ei oo nalka ja oksettaa muuten ja lihoon sataa kiloo. Kelpaaks syyks? Lihoominen on taalla hyva tapa sanoo, etta ei kiitos :D Mut ruoka on hyvaa. Ainut allo asia mita oon maistanu, on ollu viinietikkajuoma. Se oli jotain terveysjuomaa, mista mun mama pitaa paljon. :S Royhtaily ym. on ok kaikissa tilanteissa, niin ruokapoydassa kuin muutenki.

4) Liikunta. Tai chita joka aamu. Ma heraan viimestaa 7.30 ja sit lahetaa tai chi puistoon harjotteleen. Joka paiva. Ei poikkeuksia. Mutta tiiatteko mita... Ma pidan siita! Siihen samaan puistoon oli tullu myos semmonen meksikolainen vaihtari ja siel oli ollu siita niin kuuma ja silla oli tullu jalat nii kipeeks, etta se ei voi teha sita joka paiva. Kobudosta on ollu mulle siis hyotyy!

5) Liikenne. APUA! Ma en alyy, miten noi liikennevalot oikein toimii: joskus niita ei oo, joskus ne on melkei samanlaisii ku Suomessa ja joskus kaytetaa samoi ku autot kayttaa. Liikennetta on PALJON: ihmisia, skoottereita ja autoja (btw taal on tosi paljon mersui ja fordei, mutta en oo nahny YHTAAN Renaultii enka Citroenii, eli ranskiks autot ei oo hawt taal). Ma kavin eilen siel rotary meetingis ja ma sain lahjaksi... 2 metrokorttia yks on 1000NTD, joten yhteensa jotai 100 matkaa! Ja mun ei tarvii niita kayttaa ainakaan koulumatkoihin... silla.... MA SAIN IKIOMAN PYORAN LAHJAKSI SILTA KLUBILTA!!! Olin vaan sillee OMG mita pitaa sanoo ja sit sillee xiexie, xiexie! Et nyt paasen pyoral kouluu ja kotiin (mika kyl hirvittaa hieman). Ja tanaan me haettiin se pyora kotiin sielt klubin hotellilta ja se ajaminen. Voi herranjesta, ma olin kokoajan sillee voieeiiii ma kuole~n! Etta silleen.

P.S. Muutamia korjauksia.

1. Niissa papereissa luki, et mun baba on sen klubin presidentti. No ei oo, mutta se presidentti on vahan pelottava, niin hyva et oon Chenien luona ;D

2. Se klubi, missa me kaytiin ekana paivana oli joku nuorisoversio, missa presidentti oli kuitenki sama ku siina varsinaisessa klubissa. Taa nuoriso juttu kokoontuu yhdessa sairaalassa ja se varsinainen klubi kokoontuu tooosiiii hienossa ja isossa hotellissa.

 

Okei, meen lepaamaan ja sitten... mama opettaa mua peseen pyykkia mysteerisen ihmeellisella kiinalaisella pesukoneella. Buhbyee!