Apua!

Niin kamalasti on tassa viime aikoina tapathunu, etta osaankohan kirjottaakaa kaikesta...

Okei. Ensinnakin. Kun ma tulen takasin, tuutte saamaan mustatukkasen keltasen lapsen taalta..:

Ana (mun paras kaveri taalla, tama super tunnettu amerikkalainen, jonka isa on intiaani ja aiti on perusamerikkalainen) asuu Amerikassa Floridassa. Ja on pakko nyt jakaa tama tieto, etta minun kadet on ruskeemmat kun sen kadet. Viime sunnuntaina meidan tanssinopettaja sano, etta oon laihtunu (vaikka oon lihonnu uuden vuoden takia :D) ja eilen kun tulin kouluun, mulle selvis, etta miksi ma naytan laihemmalta. "Alli, SINA OOT MUSTA!" (Black=ruskettunut) ja kuten tiedatte, musta vari saa nayttaan pienemmalta...

No joo... tuo olikin taas tosi tarkeeta :D mutta se lumimaailma oli semmonen Pingu lumimaailma, missa oli lumee ja tekolumee ja leikittiin kaikkia lumileikkeja. Siella sai laskee pulkkamakee ja lasketella ja luistella ja kaikkee sellasta.

Mulla taa aika on menny matkustelussa: me kaytiin myos Kentingissa, mika on paikallinen turistiparatiisi. Meinasin saada ahistuskohtauksia, kun oli niin paljon ISOJA ihmisia siella. Isolla tarkota valkosta ihmista, joka on puoltoista kertaa leveampi ja pidempi kuin perustaiwanilainen. Sai minut tunteen itteni hirveen nuoreksi :D Kenting on tosi kaunis paikka, pakko myontaa. Caio kerto etta sinne meno taksilla maksaa vaan 300 dollaria eli aivan naurettavan vahan.

No sitten tulin kotiin ja me mentiin seuraavana paivana Cijinille, missa oli ihan himpuran kylmaa ja sato, mutta oli ihan kamalan kivaa. Menin sinne Felipen, Tomiton, Bettyn ja ShinShinin opiskelijoiden kanssa. Ma ajoin elamani ekaa kertaa tandemilla!

Lauantaina menin Qiao-Run luo Pingtungiin. Tuntu jotenki kotosalle olla siella, koska siella oli elaimia ja kasveja! Me syotiin ihan kamalan paljon ja kun mama tuli hakeen mut ja se vei minut ja meimein johonki maatalousmessuille, niin meinasin saada jotain oksennuskohtauksia kun kaikki yritti tuputtaa mulle ruokaa koko ajan :D

Illalla mentiin jonkun rotary-sedan talolle. Ma oon huomannu, etta muita vaihtareita yritetaan villisti parittaa kaikkien mahdollisten samanikaisten taiwanilaisten nuorten kanssa, paitsi minua. Lucky~~! Sitten palattiin kympilta kotiin.

Seuraavana paivana oli tanssi harkat ja illalla mentiin kattoon semmosia lyhytyja, joita minunko kaverit on tehny.

 

Oho pitaa menna, tunti alkaa... tassa teille viela tutkimuksen aihetta:

en.wikipedia.org/wiki/Red_envelope