OMG! Ma rupeen ymmartaan tata vinosilmien kielta! Okei toi ei nyt ollu poliittisesti korrektia, mutta hassu juttu on, etta naa itekkin sanoo olevansa vinosilmia. Mutta naitten mielesta naa ei oo keltasia, vaan MUSTIA. Siis mustia siksi, etta se tarkottaa taalla rusketusta _D mutta jos sa sanot jollekulle et "OMG sa oot keltanen!", se tarkottaa, etta "OMG sa oot pervo!" :D

Joo. Etta tallanen paiva taasen.

Ohhos. Pitaa kirjottaa aina vessaravintolasta lahtien! Niiii~~~n liian pitka aika. Krhm. Koulun jalkeen mina, Rabea ja Ann mentiin sinne vessaravintolaan, jossa ruoka oli hyvaa ja hassua. Meilla oli ihan hemmetin hauskaa :D Ja koko koulu oli ihan etta "mita v*ttua, miks toi vaihtarimimmi kavelee vaaraan suuntaan" (<-- poies kotimatkalta).

Keskivii~~kko~~~! En muista~~~. Voijes sentaan. Kaytetaanpa mun paivakirjaa, mita mun on pakko kirjottaa, koska muuten ma en vaan muista _D Ah ainiin! Betty kysy, etta mita teen mun synttareina ja nyt ma olen menossa 10 ihmisen porukalla piknikille keskuspuistoon. Tytto, jonka ma tapaan vaan hyvalla tuurilla koulussa ja koulun jalkeen 2 kertaa, muistaa mun synttarit ja haluaa teha asioita mun kaa. Argh, mie rakastan Bettya :D Epailosta oli se, etta melkein kukaan ei meinannu ensiks voida tulla, koska jouluna kaikki on menossa jonnekin. Ei ne mitaan joulua juhli, tai ei siis silleen ku me juhlitaan... ne menee jonnekin juhlaan tai syo perheen kaa (jos on jotenkin super-kristillisia), koulusta EI oo lomaa. Koulussa joulu tarkottaa sita, etta rehtori pukeutuu joulupukiksi, tsu-ren joulukuuseksi, mina ja Ana poroiksi (voi hemmetin karvanen takamus sentaan) ja sitten me heitellaan karkkia kaikille. Paitsi etta mun koulun rehtori ei tykkaa heittamisesta, joten me annetaan karkkiannoksia voilol.
Mutta siis keskiviikosta viela. Pervoilin KFS:ssa ja rikoin meidan ryhman pienoismallin. Vielakin naurattaa ja havettaa :D

Torstaina ma harjottelin mun puhetta. Ma menin luokkaan 2-11 (Qiao-Run luokka) ja noh se puhe meni muuten hyvin, paitsi etta lopussa, ma kerroin, etta ma ekoina paivina osasin vaan sanoo "ma en tule USAsta, ma tulen Taiwanilta... EIKU SUOMESTA!!!"  Kaikki hajos niin totaalisesti :D
Koulun jalkeen ma kavin sovittaan mun rotaryn joulupartien pukua (with Ana ja meidan klubin sihteeri)... ja ostaan kengat (with Beia & Ann)... Ma tulen nayttaa taydelliselle!
Omituisia yhteensattumia: 1. Kun olin menossa syomaan hodaria (joo, ma syon Keskuspuiston nightmarketilla melkein aina hodaria, koska yks niista myyjista on yhen mun kaverin isoveljen kaveri ja ma kerran kiristin niilta alennuksen itelleni silla, et ne sai ottaa musta kuvan. Ma luulin et se alennus kestais yhen kerran, mutta ne nykyaan aina nappasee viis dollarii hinnoista pois mun kohalla :D <3) niin jotkus tytot tuli silleen "ootko sa Ana" olin silleen... "oo, en, Ana on mun kaveri." Niilla mimmeilla oli ihan outo koulu univormu (tai siis olin ma nahny sen ennen, mut en tienny minka koulun) ja sit se mimmi vaan kiljas "ootko sa Alli!? Ma oon Jenny!" Olin silleen voaah, minahan tiedan tan mimmin, koska...

Perjantaina meidan koulu vuokras meidat (Ana+mina) ShinShinille (koulu tosi lahella meidan koulua), koska niilla ei ole omia vaihtareita. Ne tytot oli taalta. Vitsi mulla ja Analla oli hauskaa! Niilla oli niiden sportsfestival ja no me osallistuttiin niiden paraatiin ja tanssittiin, mutta kukaana ei ollu vaan kerenny opettaa sita tanssia meille, joten oli aika nakosta :D
Yks mun tai-chi veli on siina koulussa opettajana, joten ma kavin vetamassa hot-potit naamaan sen luokassa.
Kuitenkin, musta ei ole koskaan otettu yhen paivan aikana nniin montaa kuvaa! Ja mika parasta... Ne halus, etta me esiteltiin ittemme kiinaksi koko ajan ja mulla sitten palo kaami yhessa vaiheessa, kun ne ois halunnu, etta me lauletaan, joten paatin vetaa semmosen henk.kohtasen improvisaatio performanssin. Jotee~~~n:

Alli+Ana menee lavalle, jossa niita yritetaan saada laulamaan
Vastaus: EI LAULETA!
"Noh, esitelkaa ittenne"
Oookkei.... again
*Alli ottaa mikin* "Hei, mina oon Alli, taa on Ana JA MEILLA EI OO POIKAYSTAVIA!!!"
*HULLUT HURRAA HUUDOT JA TAPUTUKSET!!!*
*Ana ottaa mikin, shocked* "Oo... jooo... mina oon siis Ana ja mulla ei siis myoskaan oo poikaystavaa..."
*Juontaja repasee jonkun jatkan mun eteen* "Taa on sun poikaystava"
Alli: Ahhhaaa... mun nimi on Alli
PY: Terve, mukava tutustua...
Alli: Mukava tutustua...
*kaden puristus*
Yleiso: HALATKAA!
Alli&PY: Nojaaha, okei.
*Hali*

Juontaja: no kuka haluaa olla taman hurmaavan neitosen poikaystava *osottaa Anaa*
Yleiso (huutaa): SUEI GE!!!!!! SUEI GE!! (<-- komee jatka) *Kaikki katsoo eturivia*
Ana:...
*Jatka nousee eturivista ja tulee lavalle*
*Yleiso huutaa hurmoksessa*
Ana: Hei, mina olen Ana
SG: Mina olen Suei-Ge...
Ana: How are you
SG: I'm fine, how do you do...
Ana: I'm fine too...
Alli: Co~~me o~~~N! This is just like from a English book! Do something!
Juontaja: Ei se osaa englantia, ei se ymmarra mita sa sanot _D_D
SG: (osoittaa sanat Allille) How are you?
Alli: I'm fine, but I'm not going to ask anything from you, because you already said you're fine :D:D
SG:???
*Ana ja SG halaa yleison pyynnosta*
*Alli ja Ana poistuu lavalta*
 

Sit niilla jatkilla oli joku bandi ja suei-ge (joka ei kylla ollu niin hirveen komee) laulo koko ajan rakkauslauluja osoitettuna Analle :D:D:D LOL!  Ja okei, sit sen mun "poikaystavan" enkunkielinen nimi oli Charlie, joka tuli siita allosuositusta Charlie-yksisarvisesta... (En halua tietaa miksi se jatka oli Charlie-unicorn, en oikeesti...) www.youtube.com/watch

Meidan piti palata kai koululle kaheltatoista mutta oltiin kolmeen asti siella ja kun palattiin koululle, me "harjoteltiin puhetta" (lue: Ana harjotteli, mina nukuin ja soin :D:D:D)

Lauantaina oli puhekilpailu. Ana, mina, ja Beia rokattiin!! Ana sisallolla, Beia olemuksella ja mulla oli niitten keskiarvo :D Sainpahan ainakin ihmiset nauramaan. Torstaina saadaan tietaa miten meni.
Ja sen jalkeen haat again. Ainakin ruoka oli talla kertaa herkullista. Tosin tosi vaikeeta syoda. Siis KUKA TARJOAA TASKURAPUJA HELVETTI SENTAAN HAISSAAN?! Arvaa oliko kiva, kun en osannu syya sita ja se oli muutenki sellasta sotkusta puuhaa ja mun eurooppalainen-ruokailija-mina kielsi mua tekemasta samoja manoovereja ku taiwanilaiset :D Mama ja baba ajatteli, etta viime haissa mulla oli tylsaa, kun ma istuin "vanhojen ihmisten kanssa", mutta arvatkaa KAHESTI oliko mulla hauskaa, kun mut pistettiin kahden "nuoren ihmisen" viereen, jotka oli kylla saman ikasia ku mina, mutta kun ma yritin jutella niiden kaa, ne oli IHAN JAASSA. Haloo, ma siis puhuin kiinaa ja ne ei silti halunnu jutella mun kaa. Jippii, olipa kivat haat. 800 ihmista ja meitsilla on tylsaa _D

Sunnuntaina mentiin aamulla kattoon Chen Wein tanssi esitysta. Siella oli mina, Mara, Guo-Puo, Min-Yu ja Mong-Rong.

Me mentiin tanssin jalkeen Maran kaa shoppaileen, koska vaihtarit haluu pelata Seacret Santaa ja mulla ei oo vielakaan Su-didille, baballe ja Chen-baballe lahjoja (ainakin sain Beian eilen valmiiks). Ja sit pitaa tehda viela Louien ja QianQianin lahjat...

Illalla... MINA VAIHDOIN PERHETTA!!! Mun uus talo on kaunein evarrrrr ja uus mama on super kaunis ja uus sisko on ihan oikeesti ku sisko ja veli on niin sopo, kun se on niin ujo ja isa on enemman ku meidan isa :D Semmonen hauska ja rento isa. Kun ma vaihdoin mulla OLI IHAN SIKANA TAVARAA, vaikka en ees oo shoppaillu hirveesti :S (Ehka kaikki ne joulu ja synttarilahjat... (eli joululahjat muille ja synttarilahjat mulle) vei paljon tilaa?) Mulla oli kenkia kaks kassia :D Ja kun tulin tanne, mulla oli yhet kengat ooho~hoo...

Mutta siis. Maanantaina tulin kouluun myohassa ekaa kertaa, ku mama anto mulle kyydin, mutta se ei kylla ollu maman vika, etta olin myohassa, vaan mun didi ei vaan paassy sangysta ylos _D ja no sit ma saan nykyaan joka aamu supertuhdin aamupalan ja tassa perheessa SYODAAN kello puol ysin (illalla) jalkeen (ja naa osaa nauttia ruoasta <3) = mie lihoon nyt sen kymmenen kiloa :D Iltapaivalla Chen-mama ajo silla sen skootterilla eella ja mina tahkosin pyoralla perassa, et saatiin siirrettya se mun pyora vanhasta kodista uuteen kotiin :D

Mutta lyhyesti sanottuna. Mina rakastan jo nyt mun uutta taloa ja perhetta.

Ainiin. Tana aamuna mama halus, et meen pyoralla kouluun mutta mina eksyin :D Sitten olin vaan silleen OMG SHIN-SHININ UNIVORMU PERAAAAAANNNN!! Ja sit suunnistin meidan koululle seuraamalla Shin-Shinin ja FuHwan univormuja ja VAU oli niin onnellinen olo, kun loysin ekan ShongShanin univormun :D eli loysin kouluun, enka ollu ees myohassa shen-qista :D!