Maanantaina sain ihan torkeen pahan paansaryn ja en saanu mitaan kotitehtavia tehtya! Paatin sitten jaada kotiin tiistaina ja se paiva olikin sitten ihan hyvasta.
Ensin nukuin sellaset about 12 tuntia ja sitten mama vei mut lounaalle semmoseen outoon hienosto paikkaan. Siella ravintolassa ihmiset kumarteli meille koko ajan, ja niilla tarjoilijoilla oli ihan ihme vaatteet. Meille puettiin semmoset hienot versiot ruokalapuista ja ruoka mita me syotiin oli tyylia kaksi-ruohosipulin-vartta-ristissa (ei silla, osat niista ruoista oli tosi hyvia ja no osat... krhm...). Sitten kun me saatiin ne ruoat aina eteen, se tarjoilija selitti pitkaan niitten ruokien terveysvaikutuksista ja ma olin sillon erittain onnellinen, etten ymmartany. (Ma en halua kuulla ruoan ruoansulatusta edistavista vaikutuksista ennen syomista.) No sitten menin takasin kotiin, nukuin pari tuntia lisaa (, pesin pyykkia) ja toinnuin. Ma luulen, et mun paa oli kipee siksi, etta mulla ei oo hirveesti aikaa nukkua ja ton paivan jalkee oli aika duracel-pupu olo...
Tiistaina ma kavvin illalla myos kavelylla, koska baba sano, etta mun olis parempi liikkua vahan. Koska ma olin pessy mun vaaatteita, about 7/8 mun vaatekaapista, ma pistin mekon ja housut jalkaan (ainoot puhtaat vaatteet rotary juhlien vaatteita lukuunottamatta) ja suuntasin Central Parkiin. Paras kohta siina kavelyssa oli se, kun ma nain mun kavereita yhessa 7-ELEVINSSA! Arvatkaa nolottiko, kun kaikki nakee mut taalla semmosena almost-perfectina. Ehkapa se palautti ihmisia vahan maanpinnalle??? _D_D

Keskiviikkona en halunnu hirveesti urheilla, kun ma kuitenki olin kipeena ja H1N1 riehuu taalla aika ilosena, joten ei sita koskaan tieda... Koulussa menin opiskelemaan kirjastoon... ja sitten mut oli kutsuttu sinne KFS:n naytelmaan. Ihan hemmetin hauskoja naytelmia niilla olikin! Ensin ne "vanhemmat pomot" esitteli sen niiden Ali Baba naytelman ja sitten ne pomot jako niille muille vanhojen tarinoitten nimia ja niiden piti tehda uudet versiot niista. Ma en ymmartany hirveesti, mutta se mita ymmarsin, niin voi hemmetti sentaan, ma nauroin!! Niitten naytelmien jalkeen yks sopostelija tytto kysy: "Haluutsa siis liittya KFSn?" Mulla meni eka vahan ohi ja olin silleen "joojoo" ja sit alysin mita se oli kysyny, mut oikeestaan se on just sita mita ma haluun! Et ma sanoin siita 黃-laoshin (Huang-laoshin (kirjotan sen nain tasta eteenpain)) ja no sitten se sano siita sille KFS:n opettajalle ja ens viikolla ne kertoo mihin ryhmaan ma paasen. Siis etta kuka on mun pomo :D

Sitten meidan luokan Guo Buo, semmonen pahis mimmin nakonen (se nayttaa hemmetin koleelta), mutta se laulaa ku enkeli -tytto anto mulle kiinalaista  musiikkia. Se tyyppi on aivan mahtava! Sen seurassa ma uskallan puhua kiinaa. Koulussa mun ekat kaverit joita sain mun luokalla (siis Guo Bei-Zuo ja Lai Jong-Qi) ei ymmarra yhtaan mitaan, jos maa yritan sanoo jotain kiinaksi. Siis ne on vaan illeen "... yritit sa puhua englantia vai kiinaa??" niin ma en hirveemmin halua puhua kiinaa niitten seurassa... Lee Yu-Ling ja Guo De-Yong KANNUSTAA mua puhuun ja no KFS:n tyypit ei oikein ymmarra jos ma puhun englantia, joten siella ma yritan kiinan kanssa parhaani! Ja ne on aina silleen OMG sun kiina on niin paljon parempaa!

Illalla ma en halunnu menna sinne tai chi tunnille puolkuntosena ja soitin Beialle, etta (Beia = Rabea) haluuko se menna shoppaileen. No kysymys tuli takasin tallasena: millon Beia EI haluu menna shoppaileen?? Eli me mentiin, syotiin, ostettiin mulle kengannauhat (glitteria, kahta varia, vaaleensiniset ja tummansiniset), laukku ja uudet kengat, kun rikoin just ennen sinne tulooni kenkani kun olin juokseen metrolle.
JA mika tarkeinta, ma otin elamani ekat photo stickerit!! Eli semmosia kuva tarroja, mista eka otetaan kuv valitaan raamit, sitten otetaan kuvia (noissa jutuissa on aikaraja) ja sitten niita koristellaan kuvilla ja kirjotuksilla ja varittamisella ja sen sellasilla, OMG meidan kuvat oli niin ubersopoja! KYAAH! Ja kuten huomaatte, muta ON tullu sopostelija taalla. Ja ma ostan tyttojen vaatteita!

Halloweenista sen verran, etta sita taalla oikeestaan huomaa muuten ku 7-elevinissa...

Niin ja kun tulin takasin, kavi ilmi, et mun klubilla oli ollu rotary-kokous. Baba oli silleen "hauatko sina jatkaa tai chita?" ja mina olin silleen "no tottakai" mut sit se oli silleen, "no sina olet jattany niin paljon valiin, etka oo oikein edistyny siina ja mun mielesta sa et urehile tarpeeks". Se teki mut vahan surulliseksi, koska mulla ei oo oikein aikaa nukkuakaan ja koulussa musta tuntuu valilla, et ma en muuta tee, ku hillun liikkatunneilla. Ma ymmarran, et mun rotaryklubin pitaa maksaa siita, et ma kayn siella tunneilla, mutta mun tunnit on jotain 6 ke 6 tai 7 kertaa viikossa ja no... ma en vaan kerkee niille kaikille. Esim. muut vaihtarit  NIITTEN tunnit on kerran viikossa. Ma pidan tai chista NIIIN paljon, mutta en ma halua sinne menna kipeena, tai jos mulla on kotitehtavia. En ma niin tekis Suomessakaan, koska aiti ja iska on opettanu pistaan asioita jonkunlaiseen tarkeysjarjestykseen, vaikka se ei aina ookkaan hirveen mukava...