Kaydaan eka lapi VIIME VIIKON tapahtumat ja siirrytaan sitten taman paivan tapahtumiin...

Torstaina yritin olla kiltti tytto ja kyda tai chissa ja kaikkea. Ma luulen etta torstai oli semmonen tyynta myrskyn edella -paiva...

Perjantaista TIISTAIHIN ma olen nimittain ollut niin kiireinen, niin kiireinen.

Eli perjantaina koulun jalkeen mulla oli tammonen kalenteri: koulu-koti-toimisto-koti-tai chi-koti-7eleven-koti-central park-koti. Paljon kotia pienissa, PIENISSA annoksissa. Mulla ei oo avainta, joten mun pitaa aina oottaa jotakuta/kayda oven takana kolkuttelemassa ja sitten menna hakeen se aivain toimistosta. Eli koulun jalkeen menin kotiin, mutta kukaan ei ollu siella, joten menin toimistolle ja hain avaimet, vaihdoin vaatteet kotona ja riensin tai chi tunnille. Sielta riensin kotiin, mutta kukaan ei ollu siella, joten menin 7eleveniin ostaan kahvia. Sielta menin kotiin, jonne mama oli jo tullu. Sitten vaihdoin vaatteet, soin osan mun illallisesta, survoin loput mun uuteen kasilaukkuun, vaihdoin vaatteet ja lahdin super vauhdilla keskuspuistoon.

Ja no siella Central parkissa odotti seikkailut Maran, Soo-Rimin ja Beian kaa! Eli me syotiin ihan sikana siella (ihana night market, siella on kaikkea.  Mutta niinhan on KAIKILLA night marketeilla _D). Ja me otettiin photo stickereita (niihin jaa koukkuun! Tanaan meen ottaan KFS:n tyttojen kaa luultavimmin parit photo stickerit :D). Me pyydettiin huvin vuoksi joitakin taiwanilaisii tuleen sinne kayttaan sita masiinaa (eli meidan kuvissa on jotain uppo-outoja tyyppeja siksi, et me ei osattu lukee...) ja sen lisaks se oli ihan hemmetin hauskaa, et meidan kuvsissa oli jotain ihan ihmetyyppeja.

Sit me pelattiin Central parkissa korttia ja haviajan piti aina tanssia tai laulaa. Ja mama soitti mulle viela illalla, etta sain olla kymmeneen asti siella! OMG ma olin iloinen!!

Lauantaina mun piti herata kello 6, koska mina ja Rotaractit mentiin jonnekin 台中n (Taichungin) lahelle ilmapallo tehtaalle (tein elamani ekan ja luultavasti viimesen ilmapallon siella) ja pyyhetehtaalle. Ne teki kakkuja ja jaateloita niista pyyhkeista. Ei siis syotavia tietenkaan, mutta oli ne aika siistin nakosia :D

Ja no kun me matkattiin bussilla, ma sain nukkua niin paljon ku halusin! _D_D_D

Sununtaina mentiin aamulla agonin luo. Ma sanoin mamalle ja baballe, etta ma haluun naha mun kaverit kello kaks, mutta voin vaan sanoo, etta ma myohastyin puol tuntia. Kun kuljin metrolla maman kaa (noustiin metroon autosta Fong Shanissa (鳳山ssa)) ja nain siella metrossa mun jiao guanin, 高n (Gaon). Se nainen on aivan ihana. Ma olen edelleenkin sita mielta, et se on mun suojelusenkeli! Ja no mama sano sille, etta se haluaa, etta ihmiset puhuu mulle kiinaa (minakin haluan sita) ja no mun jiao guan sano kaikille mun tutuille, et se haluaa, et mulle puhutaan kiinaa. Et nyt alko uus jarjestys taallakin!

Sitten ma tapasin Chenin ja Kevinin  Sanduossa. Me mentiin kirjakauppaan ja ostettiin mule kaks kirjaa ja Chenille kalenteri. Kevin ja Chen tapas toisensa, kun ne kavi Kanadassa. Chen on luokalla 216 ja mina oon 215 ja Kevin on opiskeleen collegessa. (Minka nimi ei kyl sanonu mulle yhtaan mitaan_D_D_D)

Sit me mentiin elokuviin katottiin se Julie & Julia elokuva ja se oli semmonen syopottely elokuva, et Emppu varmaan tykkais... Meille tuli siita elokuvasta ihan kamala nalka ja me mentiin syomaan. Se ravintola oli HIMPURAN hidas! Siis oikeesti. Me oltiin silleen sopivasti nalkasia kun mentiin sinne, mutta hyva humala sentaan, kuinka nalkasia me oltiin ku se paa ruoka tuli!! Huomio: taalla kaikki nuoret on ihan pastaihmisia!

Me sovittiin, etta mennaan ens vkl elaintarhaan, ku sisaanpaasy on ilmanen :)

Maanantai oli taas juoksemista yhesta paikasta toiseen. Koulun jalkeen tein tunnin kotitehtavia, kun luulin, et KFS:lla harjotukset, mutta ei niilla ollu. Menin kotiin ja rupesin peseen mun vaatteita (ihan hemmetisti likasia. Mun piti pistaa maanantaina PITKAHIHANEN kouluun, koska mulla ei ollu puhasta t-paitaa ja meinasin KUOLLA kuumuuteen.) Ja sit olin sileen "jatketaanpa kotitehtavia", mutta ei, mama tuli silleen "ootko kayny tai chi tunneilla" ma olin silleen "en viela, oon peseen pyykkia " ja no loppujen lopulta maa manin sinne tai chi tunnille just silla punasella minuutilla :D  Kun palasin kotiin, soin ja sitten tein KOKO illan kotitehtavia. Ja nyt mun selka on kipee kaikesta siita konottamiseta ;__;

Ja no tanaan pistin hameen ekaa kertaa kouluun. (Se lyhennettiin ja ma ostin ne sukat, mutta koska ma oon laihtunu siina onkin liian iso vyotarokin. Pitaa lihoa!) Mutta se hame ei sit ollukaan oikee vaihtoehto....

Eli maanantaisin, keskiviikkosin ja perjantaisin meidan pitaa kayttaa liikkaunivormua :D ja no sehan jattaa tiistain ja tortain normal/formal univormulle? (Miten toi sana kirjotetaan suomeks? Onks se univormu? Vai onks taa niita tapauksii, joil on useita kirjotusasuja?) Nohh, ei sitten ollukaan ihan niin, silla tanaan ma oon ainoo oppilas koko koulussa, jolla on hame _D_D Eli... Torstai on hamepaiva, tiistai on housupaiva. Ma en vaan tienny sita. Taa paiva tekee musta joko meidan koulun Serena VanDer Woodsenin (voi tulla kouluun tukka sotkussa ja verkkareissa ja nayttaa silti uskomattomalle) tai sit taa murskaa mun lopunkin halun kayttaa hametta _D_D_D

Ja no sit ma haluasin kertoo jotain mun perheesta! Siis kyllahan te tiedatte nuo perusjutut, mutta kaikkea hassua pienta..:

Ensinnakin baba. Se on mukamas hirveen grumpy-face ja se on paallisin puolin tosi tiukka ja sillta on tosi tiukat periaatteet ja se pyrkii aina tosi korkeisiin tuloksiin  ja se sanoo, etta kotiintuloaika on kello 9 ja kaikkea tammosta, mutta oikeesti se on aika pehmis. Esim. jos se tietaa missa ma oon ja kenen kaa, niin parin(kyymenen) minuutin myohastyminen on ok. (Varsinki jos se joku on Chieh.)

Mama on kaikkien rakastama. Se on semmonen nainen, etta se on ollu Chiehin luokan vanhempien puheenjohtaja monta vuotta, se rakastaa auttaa ihmisia tarpeessa ja hadassa. Mutta kuitenki musta tuntuu, etta jos joku laittais mut valitseen, etta pitaisko mun tavata vihanen baba vai vihanen mama, ma valitsisin vihasen baban!

Yang on musta hemmetin mielenkiintonen persoona. Se ei puhu paljoo, vaan tarvittaesa (sopii mulle, se muistuttaa jotenki hassulla tavalla Mikkea) ja se on valilla tosi kieroutunu :D. Siis sen huumorintaju on. Esim. kerran ku me mentiin ravintolaan, se soi melkein kaks annosta spagettia. MUTTA koska se ei jaksanu sita toista annosta loppuun ja kukaan ei jaksanu syoda sita sen annosta, se sorssi sen sen spagetin lopun IHAN TAYTEEN MAUSTEITA! Etta sita ruokaa ei ainakaan annettu seuraaville asiakkaille _D Ja sit se kayttaytyy enemman ku isoveli, ku pikkuveli!

Chieh  semmonen fiksu lapsi. Sen piirrustukset on USKOMATTOMAN hyvia ja sen englanti on saivan superia! Se kertoo mulle hauskoja pikkutarinoita ja selittaa mulle asioita, mita tapahtuu ja mita se lukee lehesta. Ja se rakastaa Fcebookin peleja. Muttai toistaalta, kuka taalla EI rakastais facebookin peleja...?